PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ

PROJECT SUPPORTED BY A GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH
THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION

Słownik pojęć

a b c d e f g h i k l m n o p q r s t w z Wszystkie

Artykuł sponsorowany

Artykuł sponsorowany tekst, który zawiera treści reklamowe, aczkolwiek układem i formą przypomina (niejednokrotnie nieudolnie) tekst dziennikarski. Tekst sponsorowany ma charakter odpłatny i nie ma nic wspólnego z komunikatem piarowskim. Warto zaznaczyć, iż artykuł sponsorowany jest wydzielany ramką w gazecie i specjalnie oznaczany dopiskiem „materiał płatny”, „materiał reklamowy” lub „artykuł sponsorowany”. Korzyścią, jaka płynie z druku artykułu sponsorowanego, jest przede wszystkim fakt, iż odróżnia się on od standardowej reklamy, ma charakter informacyjny i przypomina bardziej materiał dziennikarski, a zatem staje się dla potencjalnego odbiorcy znacznie bardziej wiarygodny niż reklama. W porównaniu do przekazu reklamowego, w artykule sponsorowanym można ponadto zawrzeć więcej informacji i zaprezentować w ten sposób obszerniej produkty czy usługi.

autor: Dariusz Tworzydło źródło: Leksykon Public Relations

Odwiedź nas w Google+