PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ

PROJECT SUPPORTED BY A GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH
THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION

Słownik pojęć

a b c d e f g h i k l m n o p q r s t w z Wszystkie

Transfer wizerunku

Transfer wizerunku zjawisko polegające na przenoszeniu wartości związanych z marką produktu, firmy, organizacji lub osoby, która zdobyła uznanie grupy odbiorców, na inne produkty lub organizacje. Wykorzystuje się do tego różnorodne techniki np. oznakowywanie nazwą lub symbolem uznanej marki nowej grupy produktów, sponsoring (przeniesienie wartości związanych z wizerunkiem sponsorowanego na sponsora), wykorzystanie celebrities w kampanii reklamowej itd. W efekcie uznane wcześniej i akceptowane cechy „dawcy” wizerunku (np. słynnego sportowca czy aktora) są przypisywane w świadomości klienta marce czy produktowi, na które są przenoszone w procesie transferu. (np. perfumy Gabriela Sabatini, buty sportowe Air Jordan).

autor: Zbigniew Chmielewski źródło: Leksykon Public Relations

Odwiedź nas w Google+