Badania znaków
Poza okresem dominacji hieroglifów w starożytnym Egipcie kultura obrazowa nigdy nie tak rozpowszechniona. Powiedzenie „jedno zdjęcie jest warte tysiąca słów” ma swoje silne przełożenie na praktyki konsumenckie i relacje biznesowe. Szczególnie ważne w tym względzie jest odpowiednie ukształtowanie identyfikacji wizualnej firmy. Logotyp firmy, a także inne elementy komunikacji wizualnej są nie tylko odpowiedzialne za pierwsze wrażenie, ale również często mają wpływ na postrzeganie współpracy – zarówno w formacie B2B jak i B2C.
podejście metodologiczne do badań znaków
Badania znaków realizuje się z udziałem różnych grup odbiorców:
- otoczenia zewnętrznego marki,
- otoczenia wewnętrznego marki,
- ekspertów,
- grup kreatywnych,
Elementy identyfikacji wizualnej, w tym zwłaszcza logotyp firmy, kształtują tożsamość wizualną przedsiębiorstwa. Ta z kolei przekłada się na jej postrzeganie przez klientów i partnerów biznesowych. Agencja Exacto ma nie tylko możliwości pogłębionego badania system identyfikacji wizualnej, ale także dzięki pracy własnych grafików i specjalistów od wizerunku i public relations, wytworzenia nowego lub transformacji aktualnego systemu identyfikacji wizualnej marki.
Podjęcie odpowiednich działań badawczych pozwala na zaprojektowanie spójnego wewnętrznie i zewnętrznie systemu identyfikacji wizualnej. Dzięki temu minimalizuje się ryzyko przyjęcia przypadkowych czy krótkotrwałych rozwiązań, które w dalszej perspektywie mogą być obciążeniem wizerunkowym dla marki.