Podczas naturalnych, swobodnych rozmów, pracownicy bardzo często łączą swoją satysfakcję jedynie z wynagrodzeniem oraz pakietem benefitów. Rzadko uświadamiają sobie, że są też inne czynniki, mogące mieć wpływ na ich dobrostan w pracy.
Taka monotematyczność zazwyczaj przekłada się na zawężenie postrzegania tej kwestii przez managerów i jednowymiarowe podejście do zarządzania satysfakcją z wykorzystaniem tylko bodźca finansowego. Nasze badania wskazują, że takie podejście bardzo spłyca wachlarz możliwości dostosowania działań do pracowników i skazuje zarządzających na porażkę. Nie są oni w stanie, na dłuższą metę, podnosić wynagrodzenia, a nie znając opinii pracowników, nie wiedzą jakie ich potrzeby są najbardziej palące.
Badanie satysfakcji pracowników pomaga spojrzeć na sytuację z szerszej perspektywy, opracować odpowiednio dobraną do potrzeb pracowników strategię oraz zwiększyć ich zadowolenie i wydajność pracy.