PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY PRZEZ SZWAJCARIĘ W RAMACH SZWAJCARSKIEGO
PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z NOWYMI KRAJAMI CZŁONKOWSKIMI UNII EUROPEJSKIEJ

PROJECT SUPPORTED BY A GRANT FROM SWITZERLAND THROUGH
THE SWISS CONTRIBUTION TO THE ENLARGED EUROPEAN UNION

Wywiady komputerowe

CAWI (Computer Aided Web Interview) – wywiady internetowe

Technika zakładająca uzyskanie informacji od respondenta za pomocą ankiety internetowej dostępnej w formie linku lub wiadomości e-mail. Umożliwia zebranie danych w stosunkowo szybki i tani sposób. Technika szczególnie polecana w badaniach zaaranżowanych, gdzie respondenci otrzymali już informację o badaniu (np. od przedstawicieli handlowych, w przypadku badań B2B oraz B2C, czy zwierzchników w przypadku badań pracowniczych) i mają wysoką motywację do partycypacji.

Zalety

  • Komfortowy dla respondenta.
  • Możliwość dotarcia do grup trudnodostępnych.
  • Standaryzacja warunków przeprowadzenia wywiadu.
  • Niższe koszty realizacji badania w porównaniu z tradycyjnymi technikami badań terenowych.
  • Możliwość wyświetlania materiałów wizualnych i pytań tabelarycznych.
  • Dobrze sprawdza się w badaniach:
    • o Wewnętrznych firm i instytucji.
    • o Wśród respondentów poinformowanych o badaniu za pośrednictwem innych kanałów komunikacji.
    • o Ewaluacjach.
Odwiedź nas w Google+