Strategie komunikacji wewnętrznej
Komunikacja wewnętrzna to całokształt działań ukierunkowanych do wnętrza organizacji. Aby uzyskać oczekiwane w tym zakresie cele i efekty, koniecznie warto wszystko zaplanować. Dlatego też dla naszych klientów przygotowujemy strategie komunikacji wewnętrznej. Badamy trendy, analizujemy zmiany na rynku, ale przede wszystkim przyglądamy się firmie dla której taką strategię opracowujemy. Wykonujemy szereg badań, zanim zaproponujemy działania.
Strategia. Co obejmuje?
Każda strategia jaką opracowujemy obejmuje wyniki badań, ale także:
- Cele i metody ich pomiaru
- Narzędzia komunikacji
- Wytyczne i rekomendacje
- Harmonogramy
Strategia komunikacji wewnętrznej dotyka tematów, które z punktu widzenia organizacji są kluczowe. Tych, które zweryfikowano podczas prowadzonych analiz. W dokumencie planujemy działania, rekomendujemy zmiany. Dotykamy tematów trudnych, często rekomendujemy weryfikację dotychczas stosowanych narzędzi. Docieramy do problemów, np. w ramach funkcjonujących w firmie intranetów.
W ramach planowania operacyjnego dotykamy tematów komunikowania i rozwoju pracowników. Prezentujemy potencjalne obszary zaangażowania, takie jak projekty integracyjne, ankiety pracownicze, arkusze samorozwoju. Opracowujemy kierunki szkoleń, programy szkoleniowe, zawsze pamiętamy o ich pomiarze i ocenie. Każda strategia komunikacji wewnętrznej musi kończyć się rekomendacjami i sugestiami w zakresie wdrożenia.