Plany operacyjne
Plany operacyjne to dokumenty, które stanowią rozwinięcie dla strategii. Są one poszerzeniem stanowiącym szczegółowy opis tego, co zwykle zawiera strategia. Ich zadaniem jest pokazanie co i w jaki sposób ma być zrobione. Dlatego tak ważnym elementem jest w przypadku tych dokumentów opis zadań koniecznych do wdrożenia. Plany są dla nas kluczowym wyznacznikiem tego, co powinniśmy dla klienta zrobić, co osiągnąć i w jakim czasie. Im bardziej precyzyjny jest to dokument, tym większe prawdopodobieństwo osiągnięcia sukcesu w jego realizacji.
Plany do strategii
Plany operacyjne opracowujemy między innymi na potrzeby dokumentów:
- strategii public relations,
- strategii marketingowej,
- strategii rozwoju,
- strategii komunikacji wewnętrznej.
Planowanie operacyjne bazuje na szczegółowości. Dla naszych klientów plany takie opracowujemy uwzględniając cele, ale także zasoby, jakimi klient dysponuje. Są one kluczowe także w kontekście pomiaru efektów. Mierzymy, ustalając jednoznaczne wskaźniki. W efekcie wdrożona dokumentacja daje klientom podstawę do tego by nasi partnerzy wiedzieli, co dla nich robimy, do czego dążymy, ale także jak możemy być rozliczani z efektów.