Dla Izby Przemysłowo-Handlowej Gospodarki Złomem realizowaliśmy działania w zakresie promocji konferencji pt.: „Obecna sytuacja oraz prognozy rynku złomowo – stalowego”, która odbyła się 22 października w Szczyrku. Do naszych zadań należało między innymi pozyskiwanie patronatów, przygotowanie baz danych mediów, materiałów prasowych oraz pełnej dokumentacji fotograficznej wydarzenia. Celem naszych działań było zwiększanie świadomości problemów, przed którymi wskutek globalnych zawirowań na rynkach surowców staje polska branża złomowa oraz zwrócenie uwagi na zależności rządzące relacjami pomiędzy hutnictwem a dostawcami złomu. Nawiązaliśmy kontakty z dziennikarzami, informując redakcje o tej problematyce.
Prowadziliśmy również działania media relations zmierzające do prezentacji problemu odwróconego VAT-u, planowanego do likwidacji, a który pozwalał zapobiegać wyłudzeniom VAT w handlu złomem. Odwrotne obciążenie VAT w handlu złomem wprowadzono w 2011 r. to mechanizm polegający na tym, że VAT rozliczają kupujący, a nie sprzedawcy. Według przedsiębiorców zajmujących się obrotem złomem odwrócony VAT jest najlepszym rozwiązaniem w walce z przestępcami wyłudzającymi VAT. Według Izby zmiana natychmiast uwolniła branżę od nieuczciwej konkurencji, która opierała swoją działalność na wyłudzeniach VAT-u. Na konieczność wprowadzenia tego rozwiązania firmy z branży złomiarskiej wskazywały już od 2008 r.
Dzięki naszym działaniom w zakresie media relations, wiele mediów zainteresowało się tematem. Były to między innymi: Polskie Radio, TVN24, Gazeta Wyborcza, Onet, Puls Biznesu, Money.pl i inne.




